mandag 28. oktober 2013

Helga

 



 
 
 
 
Vi har hatt ei innhaldsrik og kjekk helg. Har rekt både ein tur på loppemarked, fjelltur og litt strikking. På loppemarkedet fann eg 3 fine lysestakar i messing. Fann eit gamalt fat heime som eg har arva frå bestemora mi, det fekk kome fram på bordet sidan det passa så godt i lag med lysestakane. Det lilla strikket skal bli ein vest, eller genser utan armar. Garnet heiter Sandnes Easy, det er ganske tjukt og som navnet seier, lett å strikke. Eg har ikkje så gode strikke-ferdigheiter, så enkle ting passar meg. Pleddet som du kan skimte på eine bildet i rosa og beige har eg strikka for mange år sidan. Det tok tid å strikke, men har hatt stor glede av det! Ønsker alle som er innom ei god veke!
Ps. Om nokon har gode tips og råd til puss av messing tar eg gladelig i mot :-)

4 kommentarer:

  1. Så fine messing staker du har fått deg:)
    Angående pussing så er det bare å kjøpe ei flaske med messing puss som fåes kjøpt på hvilken som helst matbutikk:) Da blir de veldig fine!!
    Nydelige bilder og likte så godt det av gutten som snurrer rundt!! Herlig!!
    Ønsker deg ei fin ny uke!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  2. Messing er topp :-) Jeg har pusset mine med slik pussemiddel som du kjøper på matbutikken, jeg fikk ikke så blanke staker, men det er vel på grunn av mine pusseferdigheter og ikke på grunn av pussemiddelet ;-)

    God helg!

    PS: Kule flasker/vaser under her!

    SvarSlett
  3. Hei. Nå har jeg studert maleriene dine. Kjempefine bilder. Hva ligger du på i pris? Kan du svare inne på min blogg, så ser jeg svaret når det kommer. God lørdag !! Hilsen Drude

    SvarSlett
  4. Hei du - fine innestemninger her hos deg:) Du lurte på når Tingstuo blir åpen nå utover - tror det blir sånn at lørdag den 16. blir den skikkelig åpen for alt og alle - mens nå på lørdag (9.) blir den åpen med litt mer forbehold, vet ikke hvor mye jeg rekker å ordne klart til da, er så mye annet som bør prioriteres.... Men; vet jo at det handler mye om at jeg vil ha det litt "optimalt" når jeg tar i mot folk.... det meste er på plass, det gjelder bare å få til det lille ekstra nå når det har vært lenge siden siste åpning:) Derfor; om det passer best for deg å komme førstkommende lørdag er du veldig velkommen:) Klem fra meg

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.